۱۳۸۸ آبان ۲, شنبه

کاش وجدانی بود

کاش وجدانی بود،واحساسی !!!


تا کی باید این ملت تاوان بی تدبیری مسئولین را پس دهد ؟ شنیدیم که نمایندگان به اصطلاح مردم افا ضه فضل کرده و درون خانه ملت حرف دشمنان مردم را زده و خواستار برخورد با میرحسین موسوی شده اند . نباید هم انتظار زیادی هم از این نمایندگان داشت. البته نمایندگانی هم هستند که قلبشان برای این ملت و کشور می تپد . ولی آیا قدرتی هم دارند ؟
به قول شاعر آزادیخواه فرخی یزدی
چون مرکز ثقل ما بجز مجلس نیست

آنکس که به مجلس نبود خاضع کیست

بر ملت اگر وکیل تحمیل شود

پس فایده حکومت ملی چیست ؟


براستی این تعداد نماینده که درون مجلس نشسته اند و پول این ملت را می گیرند وازبهترین امکانان این کشوراستفاده می کنند کارشان چیست ؟ این آقایان هیچگاه فکرنمی کنند که روزی خود نیزگرفتاروقربانی همین رفتارکه انجام می دهند خواهند .
نمی خواهید ازهمین کسانی که حالا دشمنشان شده اید عبرت گیرید؟ شاید یادتان رفته وظیفه شما درون خانه ملت چیست ؟ این هم چهار سال . بعدش چه ؟ گیریم که چندین میلیون یا میلیارد هم حقوق و مضایا عایدتان شد. چه کار می خواهید با آن بکنید ؟آیا نباید این اموال و قدرت موجب آرامشتان شود ؟ اگر شب و روز هم بدوید بعید می دانم که به پای مزایایی که خانواده آقای رفسنجانی و دیگران دارند برسید . ولی خواهش می کنم بروید واز همین آقایان بپرسید که براستی از این اموالی که به دست آوردند به آرامش نسبی رسیده اند . بنده با تعدادی ازاین آقایان وآقازاده هاشان دوست هستم وآشنایی نزدیکی دارم . می توانم بدون اغراق بگویم که :این آقایان یک شب را به راحتی سر بر بالش نگذاشته .

کاش مسئولین ما قبل از به قدرت رسیدن به علم روز مسلح می شدند،وایمان خود را به انسان و به عدل چنان محکم می کردند. که وقتی قدرت به دستشان می افتاد از آن جز برای آسایش انسانها بهره نمی بردند.زندگی چیز بی ارزشی است و هیچ چیز از آن ارزشمند تر نیست .

واقعا می ارزد برای قدرت و پول اینگونه انسانیت را به لجن کشید.
با فریاد می گویم که :
ظالمان کوچکتر از آنند که خود تصور می کنند. وشاید همین کوچکی است که آنها را به سوی ظلمها ی بزرگ می راند.براستی چه شد که سعادت ابتدایی انسانها ،به تاریخ رنجهاوخونهاوستمها وتبعیض ها تبدیل شد؟ نماینده به اصطلاح ملت بگذار برایت روشن کنم که اصل وظیفه تودرون مجلس چیست.هیچگاه رفتی ببینی که افرادی هستند که برای امرار معاش خود تن فروشی می کنند. شنیده ای که مردانی هستند که چون کار پیدا نکرده اند ناموس خود رابه فروش گذاشته اند ؟



کاش می دیدی که اعتیاد چه بروز جوانان این کشور آورده. راستی تا به حال فکر خودکشی به سرتان زده ، مردی را شنیدم که از ترس آبرویش و خجالت که پول و کار نداشت که خرجی خانواده اش را بدهد با تنها پولی که داشت طناب خرید و با آن خودکشی کرد. به گوشتان خورده است که افرادی برای گذران زندگی خود کلیه های خود را می فروشند؟
کاش به جای رفتن با ریس جمهور به خارج از کشور به جاهای سر می زدید که وظیفه شماست. راستی نشنیده ایم که هیچ گاه شما نمایندگان این دوره تحقیق و تفحصی از بعضی نهادهای خاص بکنید . شاید برایتان خط قرمزی است. کاش سری به دانشگا ها می زدید ومی دیدید که
راندمان تحصیلی چقدر پایین .وکاش تحقیق می کردید که رییس سابق آموزش دانشگاه همدان به جای تهیه کردن استاد برای تدریس به دانشجویان به دنبال دختران زیبا برای ارضاع خود بود . آیا هیچگاه جواب این کار کثیفش را از وزیر علوم خواستید؟ راستی آقای کردان قرارنیست برای جعل اسناد خود در پیشگاه نمایندگان مجلس جواب دهند؟ موقعی که چهارسالتان تمام می شود . به وجدان خود چه خواهید گفت؟ به بچه ها و نوه های خود چه می خواهید بگویید ؟
گیریم که آنها را هم به خارج از کشور فرستادید . آخرش باید به همین کشور برگردند . نمی توانند که تا آخر عمر بدون هویت زندگی کنند. اگر سالهای سال هم آنجا باشند باز به چشم یک بیگانه به آنها نگاه خواهد شد. کاش به جای اینکه به فکر دستگیری میرحسین موسوی بودید . تحقیق می کردید که آقای بختیاری که قبلا استاندار اصفهان بود و حال وزیر دادگستریست و شما به ایشان رای دادید . کاراییشان در اصفهان چه بوده و در آن چهار سال ایشان چه اقدامات مثبتی را انجام دادند ؟ بگذارید برایتان یکی از فاجعه ها را بگویم که با بی تدبیری ایشان رودخانه همیشه زاینده رود اصفهان به خشکی گروید و هیچ کس هم در آن خانه ملت از ایشان سوال نکرد که براستی شما در این چهار سال چه کردید ؟ و تنها در جلساتی که معمولا بنده هم شرکت داشتم. ایشان به جز درس احکام و روایت چند حدیث هیچ چیز عاید مخاطبینشان نمی کردند . گویا ایشان به جای استانداری اصفهان .معلم قرآن بودند تا یک مدیر اجرایی. البته این مسئله اپیدمی شده ، که هر کس رفت نباید جوابگوی اعمالش باشد . و همین توی نماینده نمی دانم بر چه مبنایی به ایشان و با رای قاطع رای دادی . و در آخر اینکه در تاریخ همیشه اینگونه بوده است که : با خلق خدا هر که در افتاد ور افتاد . به جای مجیز گویی دیگران بیایید دوشادوش این ملت باشید و برای آنها کار کنید .
من تو را بردم فراز قله هان بعد از این تو از درون خود بخوان



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر